1. وضعیت اقتصادی


کشور ترکیه در سال 2016 - 2017 توناسته است به رشد اقتصادی 5.1% دست یابد که این مهم تاثیری شگرفی در اقتصاد مردم این کشور و شاخص های بورس و درامدها گذاشته است. ترکیه از نظر کشاورزی کشور مهمی محسوب میشود به طوری که در سال 2005 - 2006 رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده و توانسته برای افراد زیادی (11%) اشتغال زایی کند.



بخش خصوصی اقتصاد ترکیه بیشتر شامل گردشگری , تجارت بین بانکی  و حمل و نقل بوده است که این عناوین در این سال ها رشد اقتصادی 7% - 9% درصدی را برای مردم این کشور به ارمغان آورده است. ترکیه همچنین جزو کشورهای توسعه یافته محسوب میشود و با توجه به گزارشات جزو 20 کشور صنعتی - مدرن جهان شمرده میشود.

جالب است بدانید استانبول از نظر داشتن میلیاردرها بسیار غنی است و دارای بیش از 34 میلیاردر پس از مسکو (71) و نیویورک (71) و لندن (36) میلیاردر در رده چهارم قرار دارد و این یعنی پول کلانی که در این کشور در حال گردش است و روز به روز بر مقدار آن افزوده میشود.

در جدول زیر میتوانید مقدار تولید ناخالص ملی کشور ترکیه را که پیشرفت قابل توجهی داشته است مشاهده کنید.


تولید ناخالص ملی : ارزش و ارز تولید شده توسط یک کشور در بخش خای دولتی و خصوصی با ارایه خدمات یا تولید کالا



داشتن شغل در کشور ترکیه دغدغه مهمی محسوب نمیشود زیرا اگر شما یک کار فنی یا کامپیوتری خاصی بتوانید انجام دهید مشکلی از نظر کار نخواهید داشت و میتوانید در سازمان های دولتی یا خصوصی مشغول به کار شوید. 

شغل های مورد نیاز کشور ترکیه در سال 2016 - 2017 :

1. پرستار
2. مهدنس مکانیک 
3. مهندس الکترونیک
4. پزشک عمومی
5. برنامه نویس و مهندس İT
6. مهندس عمران و راه
7. مهندس شبکه و سیسکو
8. مدیر بازرگانی و بیزینس من
9. مشاور امور مالی و حسابدار
10. دندان پزشک
11. کارگر بخش خصوصی
12. مدیر تبلیغات و برندینگ

شغل برنامه نویسی : شما میتوانید پس از گذراندن دوره های آموزشی برنامه نویس (وب یا هر چیز دیگر) و کسب تجربه ناچیز به کشور ترکیه مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به کار شوید و جالب است بدانید درامد یک برنامه نویس در این کشور تا 5 برابر بیشتر از برنامه نویسان ساکن ایران میباشد.
درامد یک برنامه نویس نیمه حرفه ای در کشور ترکیه مابین 2000$ الی 9000$ دلار میباشد یعنی بیش از 10 برابر بیشتر از همکاران خود در ایران که این مبلغ قابل توجهی میتواند باشد.

قیمت های کشور ترکیه 

در لیست های زیر قیمت خدمات از جمله حمل و نقل , اجاره بها , خورد و خوراک و سایر چیزها برای شما آماده کرده ایم. TL همان لیر هست و هر لیر در حال حاظر سال 1397 در ماه خرداد 1650 تومان میباشد یعنی تقریبا 1.5 برابر.






تمامی این قیمت مال سال 2018 میباشند